Veel gestelde vragen

Bestellen

Hoe werkt een pre-order?

Alle pre-order producten kunnen vooraf besteld worden. De verwachte levertijd is een indicatie en staat vermeld in de omschrijving van het specifieke artikel. Onze pre-order producten worden handgemaakt in Indonesië, hierdoor zijn de voorraden altijd beperkt. De producten worden per container en vrachtschip naar Nederland getransporteerd. Zodra de producten in Nederland zijn aangekomen worden deze ingeklaard en bij ons gelost. Pre-order producten zijn gratis af te halen in Haaksbergen.

Kan ik mijn order na aankoop annuleren of wijzigen?

Wanneer je een bestelling bij ons plaatst, wordt deze binnen 1 werkdag verwerkt in het systeem. Na verwerking is het helaas niet meer mogelijk om de order te annuleren of te wijzigen.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Hoe kan dit?

Soms belandt onze mail in je ongewenste mail of spambox. Heb je daar al gekeken? Staat ‘ie daar niet, dan kun je natuurlijk altijd even contact opnemen met ons via info@levenopbali.nl. Wij kijken het graag voor je na. Voeg aan deze mail je ordernummer toe, deze kun je vinden in je bankafschrijving en begint altijd met een 1, gevolgd door 3 cijfers.

Betalen

Welke betaalmethodes accepteren jullie?

Om het jou zo gemakkelijk mogelijk te maken kun je bij Leven op Bali met verschillende betaalmethodes betalen: 
- iDeal
- Mastercard
- Visa
- Maestro
- SEPA overboeking

- Klarna

- PayPal

Het afrekenen bij Leven op Bali is 100% veilig en betrouwbaar.

Kan ik mijn bestelling achteraf betalen?

Ja, dat kan. Selecteer Klarna op de betaalpagina en betaal achteraf.

Waar kan ik mijn factuur vinden?

Je ontvangt van ons een verzendbevestiging per mail zodra je bestelling naar jou onderweg is. De factuur sturen wij mee als bijlage.Heb je net een bestelling geplaatst? Wacht dan tot je bestelling is overgedragen aan de verzender (DHL, PostNL, DPD), hierna ontvang je de factuur in de verzendbevestiging.

Kan ik betalen met een cadeaukaart?

Op dit moment is het betalen met een cadeaukaart niet mogelijk. In de toekomst willen wij deze optie wel aanbieden, maar dit heeft nog wat tijd nodig.

Komen uitverkochte items nog op voorraad?

Omdat al onze items met de hand gemaakt worden in Indonesië zijn wij afhankelijk van meerdere factoren. Zo kan de tijd die het kost om producten te laten maken verschillen en ook de verzending naar Nederland per boot kost gemiddeld 5 weken. We doen ons best om uitverkochte items zo snel mogelijk weer op voorraad te krijgen.

Verzenden

Verzenden jullie ook buiten Nederland?

Op dit moment verzenden wij binnen Nederland en België. Wil je toch graag bestellen vanuit een ander E.U. land, dan kunnen wij altijd kijken naar een passende oplossing. Geef je gewenste artikelen (o.b.v. artikelnaam) door aan ons via info@levenopbali.nl samen met je naam, e-mailadres en de gewenste bestemming. Dan kijken we naar de mogelijkheden.

Welke verzenddienst gebruiken jullie?

Wij maken gebruik van verschillende verzenddiensten zoals DHL, PostNL en DPD.

Wat zijn de verzendkosten?

Voor al onze producten geldt gratis verzending.

Let op: onze grote poefs 'Batur', 'Canggu' en 'Ubud' worden niet bezorgd, deze kun je gratis afhalen in Haaksbergen.

Wat is de status van mijn bestelling?

Zodra wij je bestelling hebben overgedragen aan de vervoerder ontvang je een Track & Trace code waarmee je je bestelling kunt volgen en gemakkelijk kunt zien wanneer deze bezorgd wordt.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Wanneer je een artikel op voorraad besteld, wordt je bestelling gemiddeld binnen 3 à 7 werkdagen geleverd van maandag t/m vrijdag. In sommige gevallen leveren wij sneller, de levertijd kun je terugvinden op de productpagina van elk specifiek product. Je kunt je bestelling altijd volgen via de Track & Trace code die je ontvangt. Voor pre-orders geldt een andere levertijd, hoe dit werkt lees je onder het kopje “hoe werkt een pre-order”.

Kan ik voor de bezorging van mijn product een tijdvak kiezen?

Helaas is het niet mogelijk om een tijdvak te kiezen voor de bezorging. Je ontvangt wel een Track & Trace, zodat je je pakket kan volgen en weet wanneer die ongeveer aankomt.

Ik heb een beschadigd artikel ontvangen, wat nu?

Dat is erg vervelend! Het kan helaas voorkomen dat je bestelling beschadigd raakt tijdens de verzending. Hier kun jij als klant niks aan doen. Wij adviseren je bij levering de verpakking en het product goed na te kijken op schade. Meld eventuele schade direct aan de vervoerder en aan ons via info@levenopbali.nl, binnen 24 uur. Schade die niet binnen 24 uur gemeld wordt kunnen wij helaas niet vervangen.

Wat moet ik doen als ik mijn pakketje niet heb ontvangen?

Dat is erg vervelend! Meldt dit zo snel mogelijk bij ons door een mail te sturen naar info@levenopbali.nl. Wij zullen dan contact opnemen met de verzender, zodat een postonderzoek gestart kan worden.

Garantie

Wat voor soort garantie heb ik?

Op al onze items is de wettelijke garantie van toepassing. Dit wil zeggen dat een item datgene is of dient te doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Retourneren en ruilen

Kan ik een item omruilen?

Helaas is dit niet mogelijk. Is het product niet wat je ervan had verwacht? Dan kun je deze retourneren, zie “hoe kan ik een item retourneren”. Daarna kun je een nieuwe bestelling plaatsen voor een ander product.

Let op: Onze grote poefs 'Batur', 'Canggu' en 'Ubud' worden op aanvraag gemaakt en zijn uitgezonderd van retourneren.

Hoe kan ik een item retourneren?

Jammer dat het item toch niet helemaal is wat je ervan had verwacht. Binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling kun je deze retourneren, gebruikte of beschadigde producten kunnen wij helaas niet terug nemen. Om te kunnen achterhalen van wie de retourzending afkomstig is, vragen wij je het retourformulier toe te voegen aan het retourpakket. De retourkosten zijn voor eigen rekening.

Je kunt het pakket verzenden naar onderstaand retouradres:

Leven op Bali
Den Esker 43
7482 HP Haaksbergen

Let op: pre-orders worden op aanvraag gemaakt en zijn uitgezonderd van retourneren.

Wat is de retourtermijn?

Vanaf het moment dat je jouw bestelling hebt ontvangen heb je 14 dagen de tijd om jouw bestelling te retourneren.

Wat is het retouradres?

Je kan onderstaand adres gebruiken als retouradres:

Leven op Bali
Den Esker 43
7482HP Haaksbergen

Om goed te kunnen achterhalen van wie de retourzending afkomstig is, vragen wij je het retourformulier toe te voegen aan het retourpakket.

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

Zodra we de retour ontvangen en gecontroleerd hebben, storten we het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug op je rekening

Wat zijn uitzonderingen op retourneren?

De volgende artikelen kunt je niet terugsturen: 

- Producten waarvan de retourtermijn van 14 dagen is verstreken.

Onderhoud

Zijn jullie teakhouten producten behandeld?

Ja, al onze teak houten producten zijn geschuurd, gelakt en er is fumigatie toegepast. Dit is een methode om ongedierte zoals insecten, schimmels en houtworm te bestrijden.

Hoe onderhoud ik mijn meubel van teakhout?

Teak is een harde houtsoort die uit de tropen komt. Het is een natuurproduct, en kan daardoor kleine afwijkingen in kleur en vorm hebben, dit geeft het product charme en karakter. Teakhout is een levend materiaal dat gevoelig is voor veranderingen in temperatuur en luchtvochtigheid. Hierdoor kan het hout gaan “werken” en kunnen kleine haarscheurtjes, barsten en kleurveranderingen optreden, dit is een natuurlijk proces en een eigenschap die typerend is voor teakhout (hiervoor geldt dan ook geen garantie). Een aantal tips voor het onderhoudt:

- Zorg dat het meubel waterpas staat. Dit verkleint de kans dat het hout gaat wringen en dat er scheuren kunnen ontstaan;
- Zorg in woningen met een centrale verwarming voor een luchtvochtigheid rond de 60%. Het op peil houden van de luchtvochtigheid kan met behulp van een luchtbevochtigingsapparaat of waterbakjes aan de verwarming;
- Zorg voor een constante temperatuur in huis. Een temperatuur van 21°C is ideaal, zorg dat de temperatuur in huis ‘s nachts niet onder de 14°C komt. Grote temperatuurschommelingen kunnen leiden tot “werken” van het hout;
- Zet meubels van teak hout niet in het volle licht of in de zon, hierdoor kunnen de meubels verkleuren. 
Al onze meubels zijn massief, waardoor een kans op een scheur of kromtrekken bestaat.

Hoe onderhoud ik mijn product van rotan?

Rotan is een veerkrachtig natuurproduct waarbij kleine verschillen in kleur kunnen voorkomen. Rotan is kwetsbaarder dan bijvoorbeeld massief hout. Ga er daarom voorzichtig mee om. Je kunt rotan het beste onderhouden door het eens per maand af te nemen met een vochtige doek, gebruik van schoonmaakmiddelen is af te raden. Rotan kan verkleuren door in het volle daglicht, of in de buurt van een warmtebron te staan, vermijd dit dus zoveel mogelijk, dan blijft je rotan product het mooist!

Hoe onderhoud ik mijn product van bamboe?

Bamboe is een stevige grassoort die een tropisch tintje geeft aan jouw interieur. Het is een echt natuurproduct dat zowel binnen als buiten kan worden gebruikt. Tijdens de winterperiode of tijdens regenachtige perioden is het aan te raden de producten binnen te zetten, zodat rotting voorkomen kan worden. Wanneer de bamboe meubels slijtage vertonen kun je ze lakken met een bootlak of speciale bamboelak.

Algemeen

Ik heb een klacht over mijn bestelling. Wat nu?

Allereerst onze excuses! Wat vervelend dat onze producten of dienstverlening niet zijn zoals je had verwacht of zoals het hoort te zijn. Wij lossen je klacht graag op. Dit gaat het snelst wanneer je contact met ons opneemt via het contactformulier of door een mail te sturen naar info@levenopbali.nl. Je ontvangt een inhoudelijke reactie op de klacht binnen 14 dagen.

Waar vind ik jullie algemene voorwaarden?

Hier vind je onze algemene voorwaarden.

Denken jullie ook aan het milieu?

Ja zeker! Dit vinden wij erg belangrijk. Onze houtproducten van hout uit Indonesië zijn voorzien van het FLEGT-certificaat. Dit sluit aan op de eisen van de European Timber Regulation. Onze houten producten zijn duurzaam verkregen en worden voor verscheping gecontroleerd op legale herkomst. Hiermee dragen we bij aan de bestrijding van illegale houtkap.

Ik heb een andere vraag

Staat je vraag hier niet tussen? Dan kun je altijd contact met ons opnemen door te mailen naar info@levenopbali.nl. Wij doen ons best om binnen 3 werkdagen te antwoorden.