Veel gestelde vragen
Bestellen
Hoe werkt een pre-order?
Alle pre-order producten kunnen vooraf besteld worden. De verwachte levertijd is een indicatie en staat vermeld in de omschrijving van het specifieke artikel. Onze pre-order producten worden handgemaakt in Indonesië, hierdoor zijn de voorraden altijd beperkt. De producten worden per container en vrachtschip naar Nederland getransporteerd. Zodra de producten in Nederland zijn aangekomen worden deze ingeklaard en bij ons gelost. Pre-order producten zijn gratis af te halen in Haaksbergen.
Kan ik mijn order na aankoop annuleren of wijzigen?
Zodra je een bestelling bij ons hebt geplaatst, wordt deze binnen één werkdag verwerkt. Daarna kunnen we de order helaas niet meer aanpassen of annuleren.
Heb je direct na het bestellen iets willen wijzigen? Stuur ons dan zo snel mogelijk een bericht via info@levenopbali.nl— we kijken graag wat er nog mogelijk is.
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Hoe kan dit?
Soms belandt onze e-mail per ongeluk in je ongewenste mail of spambox. Heb je daar al even gekeken?
Staat de mail daar niet tussen, neem dan gerust contact met ons op via info@levenopbali.nl.
Vermeld daarbij je ordernummer (te vinden op je bankafschrijving — deze begint met een 1, gevolgd door drie cijfers), dan zoeken we het voor je uit.
Betalen
Welke betaalmethodes accepteren jullie?
We willen dat betalen bij ons makkelijk en veilig is. Daarom kun je kiezen uit verschillende betaalmethodes:
- iDEAL
- Mastercard
- Visa
- Maestro
- SEPA-overboeking
- Klarna (achteraf betalen)
- PayPal
Alle betalingen bij Leven op Bali verlopen via een beveiligde verbinding, zodat je bestelling altijd 100% veilig en betrouwbaar wordt verwerkt.
Kan ik mijn bestelling achteraf betalen?
Ja, dat kan. Kies tijdens het afrekenen voor Klarna en betaal eenvoudig achteraf, zodra je jouw bestelling hebt ontvangen. Zo kun je eerst genieten van je aankoop en daarna betalen — wel zo prettig.
Waar kan ik mijn factuur vinden?
Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je van ons een verzendbevestiging per e-mail.
In deze e-mail vind je je factuur als bijlage.
Heb je net besteld? Wacht dan even tot je bestelling is overgedragen aan de vervoerder. Zodra dat is gebeurd, sturen wij je de verzendbevestiging mét factuur toe.
Kan ik betalen met een cadeaukaart?
Op dit moment is het nog niet mogelijk om met een cadeaukaart te betalen. We werken er echter aan om deze optie in de toekomst aan te bieden, zodat het later wel mogelijk zal zijn.
Komen uitverkochte items nog op voorraad?
Omdat al onze producten met de hand worden gemaakt in Indonesië, zijn we afhankelijk van verschillende factoren.
De productie kan iets langer duren en de verzending naar Nederland per boot neemt gemiddeld 5 weken in beslag.
We doen altijd ons best om uitverkochte items zo snel mogelijk weer op voorraad te krijgen, zodat jij je favoriete producten binnenkort weer kunt bestellen.
Verzenden
Verzenden jullie ook buiten Nederland?
Op dit moment verzenden wij naar Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Portugal, Spanje en Zweden.
Wil je graag bestellen vanuit een ander EU-land? Geen probleem! Stuur ons een e-mail via info@levenopbali.nl met:
- de gewenste artikelen (o.b.v. artikelnaam)
- je naam en e-mailadres
- de gewenste leveringsbestemming
Wij kijken dan samen naar een passende oplossing zodat je jouw favoriete producten ook vanuit andere EU-landen kunt ontvangen.
Welke verzenddienst gebruiken jullie?
Wij werken met verschillende betrouwbare verzenddiensten, zoals DHL, PostNL en DPD, zodat je bestelling veilig en snel bij je wordt afgeleverd.
Wat zijn de verzendkosten?
Voor alle producten geldt gratis verzending binnen Nederland. We willen dat je zonder extra kosten kunt genieten van jouw stukje Bali thuis.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Je bestelling wordt gemiddeld binnen 3 tot 5 werkdagen geleverd. In sommige gevallen kunnen we sneller leveren.
Je kunt je bestelling volgen via de Track & Trace-code die je van ons ontvangt.
Kan ik een tijdvak kiezen voor de bezorging?
Het is helaas niet mogelijk om zelf een tijdvak te kiezen. Wel ontvang je een Track & Trace-code, zodat je precies kunt volgen wanneer je bestelling wordt bezorgd.
Ik heb een beschadigd artikel ontvangen, wat nu?
Dat is erg vervelend! Soms kan een bestelling tijdens het transport beschadigen. Controleer bij ontvangst de verpakking en het product. Zie je schade?
Stuur dan een foto van het beschadigde artikel en de verpakking naar info@levenopbali.nl binnen 24 uur. Wij nemen het daarna direct op met de vervoerder en zorgen dat je een vervangend product ontvangt of dat het probleem wordt opgelost.
Ik heb mijn pakketje niet ontvangen, wat nu?
Dat is erg vervelend! Stuur ons zo snel mogelijk een e-mail naar info@levenopbali.nl.
Wij nemen vervolgens contact op met de verzender en starten een postonderzoek, zodat je snel duidelijkheid krijgt over je bestelling.
Garantie
Wat voor soort garantie heb ik?
Op al onze producten geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat het product moet doen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Merk je een defect of probleem dat onder deze garantie valt? Neem dan gerust contact met ons op via info@levenopbali.nl, dan helpen we je verder.
Retourneren en ruilen
Kan ik een item omruilen?
Ruilen is helaas niet mogelijk. Is het product niet helemaal wat je ervan had verwacht? Geen probleem — je kunt het retourneren volgens ons retourbeleid en daarna een nieuwe bestelling plaatsen voor een ander product.
Hoe werkt retourneren?
We hopen natuurlijk dat je blij bent met je aankoop. Maar mocht een product toch niet helemaal zijn wat je had verwacht, dan kun je het eenvoudig binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Stuur ons even een e-mail via info@levenopbali.nl met je ordernummer en het product dat je wilt terugsturen. We sturen je daarna de retourinstructies.
Voorwaarden:
- Het product moet onbeschadigd en in originele staat zijn.
- De retourkosten zijn voor eigen rekening, tenzij er iets mis is gegaan aan onze kant.
- Zodra we je retour hebben ontvangen, storten we het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug.
Wat is de retourtermijn?
Vanaf het moment dat je jouw bestelling ontvangt, heb je 14 dagen de tijd om je producten te retourneren.
Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?
Zodra we je retour hebben ontvangen en gecontroleerd, storten we het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug op je rekening.
Wat zijn uitzonderingen op retourneren?
De volgende producten kunnen helaas niet worden geretourneerd:
- Producten waarvan de retourtermijn van 14 dagen is verstreken.
- Producten die zijn gebruikt of beschadigd (behalve wanneer de schade is ontstaan tijdens verzending of door een defect van onze kant).
Onderhoud
Zijn jullie teakhouten producten behandeld?
Ja, al onze teakhouten producten zijn met fumigatie behandeld, een veilige methode om ongedierte zoals insecten, schimmels en houtworm te bestrijden.
Voor de afwerking geldt het volgende:
- Meubels: sommige meubels zijn geschuurd en gelakt, anderen zijn niet gelakt om de natuurlijke kleur van het hout te behouden.
- Kleine producten: items zoals bestek, snijplanken en kommen zijn niet gelakt, maar wel ingesmeerd met olie om het hout te beschermen.
Zo kun je er zeker van zijn dat al onze teakproducten veilig en in topconditie bij je aankomen, terwijl de natuurlijke uitstraling behouden blijft.
Hoe onderhoud ik mijn meubel van teakhout?
Teak is een harde houtsoort uit de tropen en een prachtig natuurproduct. Kleine afwijkingen in kleur en vorm zijn normaal en geven elk meubel charme en karakter.
Teakhout is een levend materiaal dat gevoelig is voor veranderingen in temperatuur en luchtvochtigheid. Hierdoor kan het hout gaan “werken” en kunnen er kleine haarscheurtjes, barsten of kleurveranderingen ontstaan. Dit is een natuurlijk proces en een eigenschap van teakhout, en hiervoor geldt dan ook geen garantie.
Een aantal tips om je teakhouten meubel zo mooi mogelijk te houden:
- Zorg dat het meubel waterpas staat; dit verkleint de kans op kromtrekken en scheuren.
- Houd de luchtvochtigheid rond de 60% in woningen met centrale verwarming. Dit kan met een luchtbevochtigingsapparaat of waterbakjes op de verwarming.
- Zorg voor een constante temperatuur in huis. Een temperatuur van rond de 21°C is ideaal, en ’s nachts niet lager dan 14°C. Grote temperatuurschommelingen kunnen leiden tot “werken” van het hout.
- Zet je teakhouten meubels niet in direct zonlicht, zodat verkleuring wordt voorkomen.
Al onze meubels zijn massief teak, waardoor kleine scheuren of kromtrekking altijd mogelijk zijn. Met goed onderhoud blijft je meubel jarenlang mooi en karaktervol.
Hoe onderhoud ik mijn product van rotan?
Rotan is een veerkrachtig natuurproduct, waarbij kleine verschillen in kleur normaal zijn en juist de charme van het materiaal benadrukken. Omdat rotan kwetsbaarder is dan bijvoorbeeld massief hout, is voorzichtig omgaan belangrijk. Om je rotan product mooi te houden:
- Neem het eens per maand af met een vochtige doek. Gebruik geen schoonmaakmiddelen.
- Vermijd direct zonlicht of plaatsen dicht bij een warmtebron, omdat dit verkleuring kan veroorzaken.
Met deze tips blijft je rotan product lang mooi en in topconditie.
Hoe onderhoud ik mijn product van bamboe?
Bamboe is een stevige grassoort die een tropisch tintje geeft aan jouw interieur. Het is een echt natuurproduct dat zowel binnen als buiten gebruikt kan worden. Om je bamboe product in topconditie te houden:
- Zet de producten tijdens de winterperiode of bij langdurige regen binnen, zodat rotting wordt voorkomen.
- Wanneer je bamboe meubels tekenen van slijtage vertonen, kun je ze behandelen met bootlak of een speciale bamboelak om het hout te beschermen en de levensduur te verlengen.
Met deze eenvoudige tips blijft je bamboe product mooi en heb je er lang plezier van.
Algemeen
Ik heb een klacht over mijn bestelling. Wat nu?
Allereerst onze excuses! Het is vervelend als onze producten of dienstverlening niet aan je verwachtingen voldoen. We lossen je klacht graag zo snel mogelijk op. Het gaat het snelst als je contact met ons opneemt via ons contactformulier of een e-mail stuurt naar info@levenopbali.nl. Je ontvangt binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie op je klacht, zodat we samen tot een oplossing kunnen komen.
Waar vind ik jullie algemene voorwaarden?
Hier vind je onze algemene voorwaarden.
Denken jullie ook aan het milieu?
Ja, dat vinden wij erg belangrijk! Al onze houten producten uit Indonesië zijn voorzien van het FLEGT-certificaat, wat betekent dat ze voldoen aan de eisen van de European Timber Regulation.
Onze houtproducten zijn duurzaam verkregen en worden gecontroleerd op legale herkomst voordat ze worden verscheept. Zo dragen wij actief bij aan de bestrijding van illegale houtkap en zorgen we voor een verantwoorde productie van onze mooie producten.
Ik heb een andere vraag
Staat je vraag hier niet tussen? Geen probleem! Neem gerust contact met ons op via info@levenopbali.nl. We doen ons best om binnen 24 uur te reageren en je zo goed mogelijk te helpen.