Veel gestelde vragen
Bestellen
Hoe werkt een pre-order?
Alle pre-order producten kunnen vooraf besteld worden. De verwachte levertijd is een indicatie en staat vermeld in de omschrijving van het specifieke artikel. Onze pre-order producten worden handgemaakt in Indonesië, hierdoor zijn de voorraden altijd beperkt. De producten worden per container en vrachtschip naar Nederland getransporteerd. Zodra de producten in Nederland zijn aangekomen worden deze ingeklaard en bij ons gelost. Pre-order producten zijn gratis af te halen in Haaksbergen.
Kan ik mijn order na aankoop annuleren of wijzigen?
Wanneer je een bestelling bij ons plaatst, wordt deze binnen 1 werkdag verwerkt in het systeem. Na verwerking is het helaas niet meer mogelijk om de order te annuleren of te wijzigen.
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Hoe kan dit?
Soms belandt onze mail in je ongewenste mail of spambox. Heb je daar al gekeken? Staat ‘ie daar niet, dan kun je natuurlijk altijd even contact opnemen met ons via info@levenopbali.nl. Wij kijken het graag voor je na. Voeg aan deze mail je ordernummer toe, deze kun je vinden in je bankafschrijving en begint altijd met een 1, gevolgd door 3 cijfers.
Betalen
Welke betaalmethodes accepteren jullie?
Om het jou zo gemakkelijk mogelijk te maken kun je bij Leven op Bali met verschillende betaalmethodes betalen:
- iDeal
- Mastercard
- Visa
- Maestro
- SEPA overboeking
- Klarna
- PayPal
Het afrekenen bij Leven op Bali is 100% veilig en betrouwbaar.
Kan ik mijn bestelling achteraf betalen?
Ja, dat kan. Selecteer Klarna op de betaalpagina en betaal achteraf.
Waar kan ik mijn factuur vinden?
Je ontvangt van ons een verzendbevestiging per mail zodra je bestelling naar jou onderweg is. De factuur sturen wij mee als bijlage.Heb je net een bestelling geplaatst? Wacht dan tot je bestelling is overgedragen aan de verzender (DHL, PostNL, DPD), hierna ontvang je de factuur in de verzendbevestiging.
Kan ik betalen met een cadeaukaart?
Op dit moment is het betalen met een cadeaukaart niet mogelijk. In de toekomst willen wij deze optie wel aanbieden, maar dit heeft nog wat tijd nodig.
Komen uitverkochte items nog op voorraad?
Omdat al onze items met de hand gemaakt worden in Indonesië zijn wij afhankelijk van meerdere factoren. Zo kan de tijd die het kost om producten te laten maken verschillen en ook de verzending naar Nederland per boot kost gemiddeld 5 weken. We doen ons best om uitverkochte items zo snel mogelijk weer op voorraad te krijgen.
Verzenden
Verzenden jullie ook buiten Nederland?
Op dit moment verzenden wij binnen Nederland en België. Wil je toch graag bestellen vanuit een ander E.U. land, dan kunnen wij altijd kijken naar een passende oplossing. Geef je gewenste artikelen (o.b.v. artikelnaam) door aan ons via info@levenopbali.nl samen met je naam, e-mailadres en de gewenste bestemming. Dan kijken we naar de mogelijkheden.
Welke verzenddienst gebruiken jullie?
Wij maken gebruik van verschillende verzenddiensten zoals DHL, PostNL en DPD.
Wat zijn de verzendkosten?
Voor al onze producten geldt gratis verzending.
Let op: onze grote poefs 'Batur', 'Canggu' en 'Ubud' worden niet bezorgd, deze kun je gratis afhalen in Haaksbergen.
Wat is de status van mijn bestelling?
Zodra wij je bestelling hebben overgedragen aan de vervoerder ontvang je een Track & Trace code waarmee je je bestelling kunt volgen en gemakkelijk kunt zien wanneer deze bezorgd wordt.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Wanneer je een artikel op voorraad besteld, wordt je bestelling gemiddeld binnen 3 à 7 werkdagen geleverd van maandag t/m vrijdag. In sommige gevallen leveren wij sneller, de levertijd kun je terugvinden op de productpagina van elk specifiek product. Je kunt je bestelling altijd volgen via de Track & Trace code die je ontvangt. Voor pre-orders geldt een andere levertijd, hoe dit werkt lees je onder het kopje “hoe werkt een pre-order”.
Kan ik voor de bezorging van mijn product een tijdvak kiezen?
Helaas is het niet mogelijk om een tijdvak te kiezen voor de bezorging. Je ontvangt wel een Track & Trace, zodat je je pakket kan volgen en weet wanneer die ongeveer aankomt.
Ik heb een beschadigd artikel ontvangen, wat nu?
Dat is erg vervelend! Het kan helaas voorkomen dat je bestelling beschadigd raakt tijdens de verzending. Hier kun jij als klant niks aan doen. Wij adviseren je bij levering de verpakking en het product goed na te kijken op schade. Meld eventuele schade direct aan de vervoerder en aan ons via info@levenopbali.nl, binnen 24 uur. Schade die niet binnen 24 uur gemeld wordt kunnen wij helaas niet vervangen.
Wat moet ik doen als ik mijn pakketje niet heb ontvangen?
Dat is erg vervelend! Meldt dit zo snel mogelijk bij ons door een mail te sturen naar info@levenopbali.nl. Wij zullen dan contact opnemen met de verzender, zodat een postonderzoek gestart kan worden.
Garantie
Wat voor soort garantie heb ik?
Op al onze items is de wettelijke garantie van toepassing. Dit wil zeggen dat een item datgene is of dient te doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Retourneren en ruilen
Kan ik een item omruilen?
Helaas is dit niet mogelijk. Is het product niet wat je ervan had verwacht? Dan kun je deze retourneren, zie “hoe kan ik een item retourneren”. Daarna kun je een nieuwe bestelling plaatsen voor een ander product.
Let op: Onze grote poefs 'Batur', 'Canggu' en 'Ubud' worden op aanvraag gemaakt en zijn uitgezonderd van retourneren.
Hoe kan ik een item retourneren?
Jammer dat het item toch niet helemaal is wat je ervan had verwacht. Binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling kun je deze retourneren, gebruikte of beschadigde producten kunnen wij helaas niet terug nemen. Om te kunnen achterhalen van wie de retourzending afkomstig is, vragen wij je het retourformulier toe te voegen aan het retourpakket. De retourkosten zijn voor eigen rekening.
Je kunt het pakket verzenden naar onderstaand retouradres:
Leven op Bali
Den Esker 43
7482 HP Haaksbergen
Let op: pre-orders worden op aanvraag gemaakt en zijn uitgezonderd van retourneren.
Wat is de retourtermijn?
Vanaf het moment dat je jouw bestelling hebt ontvangen heb je 14 dagen de tijd om jouw bestelling te retourneren.
Wat is het retouradres?
Je kan onderstaand adres gebruiken als retouradres:
Leven op Bali
Den Esker 43
7482HP Haaksbergen
Om goed te kunnen achterhalen van wie de retourzending afkomstig is, vragen wij je het retourformulier toe te voegen aan het retourpakket.
Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?
Zodra we de retour ontvangen en gecontroleerd hebben, storten we het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug op je rekening